- آزادرنجبر، رضا؛ چاوشی، سیدکاظم؛ و منطقی، خسرو (1395). مدلسازی تأمین مالی جمعی موفق: مطالعه موردی در ایران. اولین کنفرانس بینالمللی دستاوردهای نوین پژوهشی در مدیریت، حسابداری و اقتصاد.
- Azad Ranjabr, R; Chavoshi, S, K; & Manteghi, Khosrow (2015). Modeling Successful Crowdfunding: a Case Study in Iran. The First International Conference on New Research Achievements in Management, Accounting and Economics (In Persian).
3. امیربیک، مرضیه؛ برادران، محمدمهدی؛ حسینیواعظ، سیدجلالالدین؛ و انوشه، سیدسجاد (1400). بررسی و تدوین مدل توسعه تأمین مالی جمعی در سازمانهای دینی (نمونه موردی حرم مطهر رضوی). تحقیقات مالی اسلامی. 10 (2)، 603-642. doi: 10.30497/ifr.2021.240861.16
- Amir Beik, M., Baradaran, M. M., Hoseini Vaez, S. J., & Anoushe, S. S. (2021). Studying and Providing a Model for the Development of Collective Financing in Religious Organizations (Case Study of Holy Razavi Shrine). "Islamic Finance Researches" (IFR), 10(2), 603-642. doi: 10.30497/ifr.2021.240861.1618 (In Persian).
- بهاریفر، حامد؛ شهرابی، محسن؛ و جلال، محمد (1395). الگوهای تأمین مالی بنگاههای کوچک و متوسط. تأمینمالیجمعی: مفاهیم، مدلها و ملاحظات قانونگذاری. ایران، تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
- Beharifar, H; Shahrabi, M; & Jalal, M., (2015). Financing Patterns of Small and Medium Enterprises. Crowdfunding: Concepts, Models and Legislative Considerations. Iran, Tehran: Islamic Council Research Center. (In Persian).
- بهرامی، مازیار؛ و نبیزاده، احمد (1396). الگوهای نوین تأمین مالی و سرمایهگذاری در طرحهای کارآفرینی و شرکتهای دانشبنیان. اولین کنفرانس ملی مطالعات نوین مدیریت در کرج.
- Bahrami, M;& Nabizadeh, A., (2016).New Models of Financing and Investing in Entrepreneurial Projects and Knowledge-based Companies.The First National Conference on Modern Management Studies in Karaj.
- حاجی غلام سریزدی، علی؛ رجبزاده قطری، علی؛ مشایخی، علینقی؛ و حسنزاده، علیرضا (1397). ارائه مدل بومشناسی کسبوکار تأمین مالی جمعی در ایران، کاوشهای مدیریت بازرگانی، 10(19)، 307-342.
- Haji Gholam Saryazdi, A., Rajabzadeh Ghatari, A., Mashayekhi, A. N., & Hassanzadeh, A. (2018). Providing a Business Model of Crowdfunding in Iran. Journal of Business Administration Researches, 10(19), 307-342.
- حافظیان، عبدالعزیز؛ خدامرادی، محمد. (1396). بررسی مدل کسبوکار وبسایت دیوار. دومین کنفرانس سالانه اقتصاد، مدیریت و حسابداری در اهواز.
- Hafezian, A; & Khodamoradi, M., (2016). Examining the Business Model of Dewar Website. The Second Annual Conference of Economics, Management and Accounting in Ahvaz (In Persian).
- حسینی، حسین؛ نظام دوست، حسین؛ و محسنی، بهنام.(1393) . تأمین مالی جمعی. ایران، تهران: فرابورس ایران.
- Hosseini, H; Nizam Dost, H; & Mohseni, B., (2014). Crowdfunding. Iran, Tehran: Farabors Iran (In Persian).
- دفتر توسعه کارآفرینی (1393). مقدمهای بر تأمین مالی جمعی. ایران، تهران: دفتر توسعه کارآفرینی.
- Entrepreneurship Development Office (2014).An Introduction to Crowdfunding.Iran, Tehran: Entrepreneurship Development Office (In Persian).
- زرندی، سعید؛ افشارپور، محسن؛ و عساکره، سجاد. (1395). انقلاب تأمین مالی جمعی بستری برای تأمین مالی کسبوکارهای نوپا. ایران، تهران: بورس.
- Zarandi, S; Afsharpour, M; & the soldier, S., (2015). The Crowdfunding Revolution is a Platform for Financing Start-up Businesses. Iran, Tehran: Bors (In Persian).
- شرکت تأمین سرمایه آرمان (1393). نگاهی اجمالی به مدلهای تأمین مالی جمعی و کاربرد آن در تأمین مالی طرحهای کارآفرینی. ایران، تهران: شرکت تأمین سرمایه آرمان.
- Arman Capital Funding Company (2014).An Overview of Crowdfunding Models and its Application in Financing Entrepreneurial Projects.Iran, Tehran: Arman Capital Funding Company (In Persian).
- صلواتیان، سیاوش؛ تقوا، محمدرضا؛ و گودرزی، میلاد (1397). طراحی بوم مدل کسبوکار رسانههای اجتماعی نوپای بومی با جهتگیری راهبرد تمرکز پورتر. توسعه کارآفرینی، 11(1)، 81-100. doi: 10.22059/jed.2018.67281
- Salvatian, S;Taqwa, M, R,& Guderzi, M., (2017).Designing the Canvas of the Nascent Native Social Media Business Model with the Orientation of Porter's Focus Strategy.Entrepreneurship Development, 11(1), 81-100.doi: 10.22059/jed.2018.67281 (In Persian).
- عبدالهی، علی؛ و محسنی، مریم (1396). ارائه چارچوبی مفهومی برای مدل کسبوکار مبتنی بر رویکردهای نوین مدیریتی. در سومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و مهندسی صنایع در تهران.
- Abdulahi, A; & Mohseni, M., (2016). Providing a Conceptual Framework for the Business Model Based on New Management Approaches. In the third International Conference on Management and Industrial Engineering in Tehran (In Persian).
- عبدلآبادی، صادق؛ موحدی، محمدمهدی؛ و حسینی، مهسا (1398). طراحی بوم مدل کسبوکارهای کاربردی اینترنت اشیاء با رویکرد .AHP-BMC دومین کنفرانس ملی اندیشههای نوین در مدیریت کسبوکار در تهران.
- Abdulabadi, S; Mohadi, M, M; & Hosseini, M., (2018). Canvas Design of Applied Business Model of Internet of Things with AHP-BMC Approach. The Second National Conference of New Ideas in Business Management in Tehran (In Persian).
- فرجی، فرشته؛ احسانیفر، تهمینه؛ نادری، نادر؛ و رضایی، بیژن (1393). بررسی نقش کارآفرینی در توسعه اقتصادی. مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی. 1(4)، 91-104.
- Faraji, F; Ehsanifar, T; Naderi, N; & Rezaei, B., (2014). Examining the Role of Entrepreneurship in Economic Development. Entrepreneurship Studies and Sustainable Agricultural Development. 1(4), 91-104 (In Persian).
- قربانی، رضا (1391). مدلهای کسبوکار جدید در صنعت نشر دیجیتال چالشها و فرصتهای پیشرو. ایران، تهران: کتاب مهر.
- Ghorbani, R., (1391).New Business Models in the Digital Publishing Industry, Challenges and Opportunities Ahead.Iran, Tehran: Kitab Mehr (In Persian).
- کشتکار، مهدی؛ پیشوایی، میرسامان؛ و محمدی، امیرسالار (1391). جمعسپاری. ایران، تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
- Keshtkar, M; Peshwai, M; & Mohammadi, A., (1391). Jamsepari. Iran, Tehran: Ezman Industrial Management (In Persian).
- نصر، احمدرضا؛ اطهری اصفهانی، زیبن السادات؛ و غربا، مبینا (1395). مصاحبه با گروههای متمرکز. کنفرانس جهانی روانشناسی و علوم تربیتی، حقوق و علوم اجتماعی در آغاز هزاره سوم در شیراز.
- Nasr, A, R; Athari Esfahani, Z; & Gharba, M., (2015). Interviews with Focus Groups. World Conference of Psychology and Educational Sciences, Law and Social Sciences at the Beginning of the Third Millennium in Shiraz (In Persian).
- نصیری، علیاصغر. (1398). طراحی مدل کسبوکار بازاریابی اینترنتی دیجیتال. کنفرانس ملی آینده پژوهی. مدیریت و توسعه پایدار در تهران.
- Nasiri, A, A., (2018). Designing a Digital Internet Marketing Business Model. National Future Research Conference. Management and Sustainable Development in Tehran (In Persian).
- ورزرندی، محمد ابراهیم؛ و شهریاری، مجید (1394). مطالعه تطبیقی ابزارهای مالی سرمایهگذاری خطرپذیر در بانکهای تجاری کشور، دانش سرمایهگذاری، 157-166.
- Varzarandi, M, I; & Shahriari, M., (2014). A Comparative Atudy of Venture Investment Financial Instruments in the Country's Commercial Banks, Investment Knowledge, 157-166.
- Ahlers, G.K.C., Cumming, D., Gunther, C., & Schweizer, D. (2015). Signaling in Equity Crowdfunding. Entrepreneurship Theory and Prcatice, 955-980.
- Bocken, N. M, Short, S. W., Rana, P., & Evans, S. (2014). A Literature and Practice Review to Develop Sustainable Business Model Archetypes. Journal of cleaner production, 17-65.
- Cordova, A., Dolci, J., & Gianfrate, G. (2015). The Determinants of Crowdfunding Success: Evidence from Technology Projects. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 181, 115-124.
- Ernst, Y. (2013). Avoiding a Lost Generation: Young Entrepreneurs Identity Five Imperatives for Action. G20 young Entrepreneurs.
- Gerber, E. M., Hui, J.S., & Yi Kuo, P. (2013). Crowdfunding: Why People are Motivated to Post and Fund Projects on Crowdfunding Platforms. Northwest University.
- Hainz, C. (2018). Fraudulent Behavior by Entrepreneurs and Borrowers. In D. &. (Eds.), the Economics of Crowdfunding: Startups, Portals and Investor Behavior. Cham: Springer International Publishing.
- Hemer, J. (2011). A Snapshot on Crowdfunding. Germany: Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research ISI.
- Horisch, J. (2015). Crowdfunding for Environmental Ventures: an Empirical Analysis of the Influence of Environmental Orientation on the Success of Crowdfunding Initiatives. Journal of Cleaner Production, 107, 636-645.
- Jacob, H., (2015). Crowdfunding for Environmental Ventures: an Empirical Analysis of the Influence of Environmental Orientation on the Success of Crowdfunding Initiatives, Cleaner Production, 107, 636-645.
- Kleemann, F; Voß, G. & Rieder, K., (2015). Kleemann et al Crowdsourcing 2008.
- Lambert, T., & Schwienbacher, A. (2010). An Empirical Analysis of Crowdfunding. Journal of Business Venturing.
- Lin, M, & Viswanathan, S. (2016). Home Bias in Online Investments: An Empirical Study of an Online Crowdfunding Market. Management Science, 62 (5), pp 1393-1414.
- Mäschle, O. (2012). Which Information Should Entrepreneurs on German Crowdinvesting-platforms Disclose? Thuenen-Series of Applied Economic Theory.
- Mollick, E. (2015). The Kickstarter Fulfillment Report [Online]. Retrieved from Kickstarter.com.
- (2015), Case Study on Crowdfunding, OECD SME and Entrepreneurship Papers No. 4, Center for Entrepreneurship, SMEs and Local Development.
- Shneor, R., Zhao, L., & Flaten, B.T. (2020). Advances in Crowdfunding: Research and Practice. Palgrave Macmillan.
- Valanciene, L., & Jegeleviciute, S. (2014). Crowdfunding for Creating Value: Stakeholder Approach. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 156, 599-604.
- Zheng, H., Li, D., Wu, J., & Xu, Y. (2014). The role of multidimensional Social Capital in Crowdfunding: A Comparative Study in China and US. Information and Management, 51(4), 488-496. https://doi.org/10.1016/j.im.2014.03.003
Zvilichovsky, D., Inbar, Y., & Barzilay, O. (2015). Playing Both Sides of Market: Success and Reciprocity on Crowdfunding Platforms. Social Sciense Electronic Publishing.
|